Salah Tafsir……

Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang
begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya
minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari
itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan
dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..

“Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini
kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya
masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan
masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2.”

Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.

Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral
itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak
menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2
muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.

“Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu
tunjukkan sebentar tadi??”

Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,

UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK…

Pengajaran : Cakap biar terang, bak kata-kata dalam filem P Ramlee……….

28 responses to this post.

  1. Posted by fiqa on Julai 14, 2007 at 12:41 am

    lawak tol!!!!!hakhakhak!!!

    Balas

  2. Posted by Kaka Pooh.. on Ogos 17, 2007 at 8:35 am

    mule2 x pahe..tp lame2 bc bru pahe..
    hehe..lwk giler!!!!

    Balas

  3. Posted by syafi on Disember 18, 2007 at 5:26 pm

    kira ok la tu… aku leh gelak sorng2 tgh2 malam buta ni… smpai dkt 2 pagi pun tak leh tido lagi ni..

    Balas

  4. Posted by alya on Mac 5, 2008 at 10:26 am

    hehehehe “bijak” benor la budak2 sekarang… bagus2 lawak siot dehh………

    Balas

  5. boleh la…

    Balas

  6. Posted by are-tine on April 20, 2008 at 7:57 am

    ny la bdak zaman ckank….hea…hea…hea

    Balas

  7. hmmm…mcm biasa jeerr….oklah

    Balas

  8. Posted by sue on April 28, 2008 at 12:04 pm

    hahaha…lawak gak citer cacing nie…

    Balas

  9. Posted by prince on Mei 11, 2008 at 1:21 am

    ish3…cian kat cikgu dapat ank murid cmtuuu…heeee4..memang lawak

    Balas

  10. Posted by wawa on Jun 3, 2008 at 10:48 am

    kokah kokah……….
    tk lawak lansun…….

    Balas

  11. Cakap biar terang, bebudak ni memang imaginasi
    diorang tinggi skit. Masa jd budak2 ni, idea memang banyak.🙂

    Ada jer benda yang diorang fikirkan…

    Jadi cikgu tu kene la ajar dengan terang & nyata,
    kalo tak nanti ada yg tersalah faham, ye tak? hehehe…

    Balas

  12. Posted by uyien_iecha on Julai 1, 2008 at 12:27 pm

    budak2 sekarang sudah pandai.walaupun kita melarang,tapi yang salah itu yang tetap diorang nak buat dan ikut..tak macam zaman kita budak2 dulu

    Balas

  13. haha…trok tol r dak skunk nyh…
    xmemahami lgsg…cikgu pun mcty lar explain tol2

    Balas

  14. Posted by Guninie on Julai 29, 2008 at 6:39 am

    Emmmm too familiar for me..
    Not so interested for me but ok la…

    Balas

  15. cikgu dia sengal

    Balas

  16. Posted by ayu on Julai 30, 2008 at 1:40 am

    lawak gak la

    Balas

  17. Posted by OGyS on Oktober 14, 2008 at 6:42 am

    hahahahahaha(Tak lawak)

    Balas

  18. Posted by ainnabilla on Julai 9, 2009 at 4:29 pm

    hawat bebudak tu lurus bebeno…laka2 tul

    Balas

  19. tah ape2 x lwk tol
    ,

    Balas

  20. Posted by tondekan84 on Disember 9, 2009 at 2:10 am

    bleh tahan jugak la IQ bebudak tuh.

    Balas

  21. Posted by Khar on Disember 22, 2009 at 9:47 pm

    Lawak!

    Balas

  22. alah..buatlah lawak best sikit..boring ar..lawak budak sekolah..cam cipan arr…

    Balas

  23. maam mana pun mekasih kerana ada idea cerita lawak..

    Balas

  24. huahuahua..

    Balas

  25. base je cite ni tp ade lawk sikit la……

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: